افتتاح دفتر انجمن جغرافی دانان ایران در دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه اصفهان

دفتر انجمن جغرافیدانان ایران با حضور دکتر هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان و دکتر کامران رییس انجمن جغرافیدانان ایران در محل دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

دفتر انجمن جغرافیدانان ایران با حضور دکتر هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان و دکتر کامران  رییس انجمن جغرافیدانان ایران در محل دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

به گزارش وب سایت خبریuinews  دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن اشاره به برنامه های راهبردی مبتنی بر جامعه محوری و تمدن سازی در دانشگاه اظهار داشت: مسئله محوری مبتنی بر حل مشکلات و مسائل جامعه از اولویت های دانشگاه اصفهان است.  

دکتر هرسیج افزود: دانشکده علوم جغرافیایی از پتانسیل بسیار خوبی برای شناسایی و ارایه راهکار برای حل مشکلات جامعه، برخوردار است.

وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در سطح منطقه و کشور تصریح نمود: باید از طریق آمایش شهر و منطقه نیازهای جامعه شناسایی و برنامه ریزی علمی در راستای حل این نیازها انجام شود.

دکتر هرسیج افتتاح دفتر انجمن جغرافیدانان ایران در دانشگاه اصفهان را در قالب بحث جامعه محوری و تمدن سازی بسیار کارآمد و ضروری دانست و بر این مهم تاکید نمود.

وی افزود: نگاه ما به نقش تمدنی است و همان گونه که ایرانیان نقش کلیدی در تمدن اولیه داشتند، اکنون ما نیز با تاسی از بیانیه گام دوم انقلاب  و به عنوان نیروهای متدین، باید در زمینه تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کنیم.

سرپرست دانشگاه اصفهان، همچنین افزایش قدرت نرم را در توسعه کشور ضروری دانست و تصریح نمود: ما به دنبال قدرت نرم افزاری در حوزه تمدن هستیم. انقلاب اسلامی بر مبنای قدرت نرم افزاری ایجاد شد و امام(ره) از همان ابتدا به دنبال تغییر در افکار بود. بعد از انقلاب ما شاهد هجمه های سخت افزاری بودیم ولی در حال حاضر مشکل اصلی جنگ نرم افزاری است که باید متناسب با تحدید ها ، توانمندی های لازم را ایجاد کنیم.

دکتر هرسیج در ادامه خواستار تنظیم برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم جغرافیایی مبتنی بر مسئله محوری شد و اظهار امیدواری نمود که راه اندازی اتاق انجمن جغرافیدانان ایران در این دانشکده منشا خیر و اثر باشد.

 

شایان ذکر است دکتر کامران رییس انجمن جغرافیدانان ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم با وحدت حول محور عدالت بتوانیم اهداف امام راحل(ره) را به منصه ظهور بگذاریم.

وی همچنین ضمن بیان اهمیت دانشکده علوم جغرافیایی تصریح نمود: دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه اصفهان از جمله دانشکده های مطرح کشور است و با حضور دکتر هرسیج به عنوان رییس دانشگاه این دانشکده می تواند در سطح بین المللی نیز خوش بدرخشد.

دکتر کامران رشته جغرافیا را یکی از مهم ترین و کاربردی ترین رشته های تحصیلی در سراسر جهان دانست و افزود: امروز دانشجویان علوم جغرافیا “گرید” دارند و می توانند شرکت بزنند و همچنین در بخش های تاثیرگذار کشور می توانند استخدام شوند.

وی افتتاح دفتر انجن جغرافیدانان ایران در دانشگاه اصفهان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: زیر ساخت این افتتاحیه، اخلاص است و هدف آن کمک به رفع نیازهای استان و کشور می باشد.

دکتر محمد حسین رامشت استاد دانشکده علوم جغرافیایی نیز در این مراسم اظهار داشت: خداوند رحمت کند امام خمینی(ره) را که سبب شد انفجاری از جنس نور در ایران به پا شود و عدالت خواهی و معنویت سرلوحه این انقلاب باشد.

وی در ادامه افزود: محور اصلی کار انجمن جغرافیدانان ایران مبتنی بر آمایش سرزمین است.

دکتر رامشت بسیاری از مخاطرات زیست محیطی را ناشی از اموری دانست که بر اساس اصول آمایش سرزمین نبوده است. جغرافیدانان ایران سعی می کنند با همکاری اقتصاد، مدیریت و ژئوپولتیک، شیوه نامه هایی از آمایش سرزمین را عملی کنند و در رفع مشکلات ایجاد شده سهیم باشند.

دکتر مسعود تقوایی رییس دانشکده علوم جغرافیایی نیز ضمن ابراز خورسندی از راه اندازی این دفتر در دانشکده اظهار داشت: دانشکده علوم جغرافیایی برای هرگونه همکاری در سطح استان، کشور و بین الملل اعلام آمادگی می نماید و در این راستا تفاهم نامه هایی را آماده نموده که مبنای کار برای حل مشکلات به خصوص مشکلات استانی است.

 

منبع: https://ui.ac.ir
تاریخ:
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست